Lienz Chang

Lienz ChangMaître de BalletProfesor de dans clasic, pas de deux, profesor băieți

Prim balerin @ Ballet Nacional de Cuba
Asistent coregrafie pentru Roland Petit
Maître de Ballet, asistent coregrafie @ Teatro alla Scala din Milano
Maître de Ballet și coregraf @ Teatro San Carlo Napoli
Maître de Ballet, asistent coregrafie @ Teatro all'Opera di Roma
Maître de Ballet, coregraf @Teatro Massimo Palermormo

Și-a început cariera (1986) în baletul național din Cuba, companie în care a dezvoltat o carieră importantă ca prim dansator, și Partenaire timp de 7 ani pentru Alicia Alonso.

Și-a încheiat studiile obținând medalia de aur, premiul pentru cel mai bun partener și premiul pentru cel mai bun cuplu din Festivalul Național de Balet și Dans Modern din Havana. A debutat ca membru al baletului național din Cuba în 1986.

Dansează prima dată cu Alicia Alonso în coregrafia „Dido Abandonada” de balet a lui Alicia Alonso, la Teatrul Bolshoi, iar în anii '90 participă la Festivalul Internațional de la Edinburgh, unde Baletul Național din Cuba obține Premiul Criticii Internațională.

I s-a acordat categoria Prim Balerin al Baletului Național din Cuba.

English National Ballet îl invită să danseze rolul Romeo în versiunea „Romeo și Julieta” a lui Rudolf Nureyev, în prezența prințesei Diana a Țării Galilor. De asemenea, a dansat cu Alicia Alonso ca partener la 50 de ani de la debutul scenic în „Giselle” la Palatul Artelor Plastice din Mexic.

Roland Petit creează pentru Lienz Chang rolul lui The Man in Black în „Le Lac des Cygnes et Ses Málèfices”, ceea ce i-a adus cea mai mare recunoaștere a criticilor din Franța, Italia, Germania, Spania și SUA, subliniind ca una dintre marile figuri ale baletului clasic și contemporan.

Tehnica sa uimitoare îl caracterizează ca un dansator clasic excepțional și un partener priceput și i-a permis să danseze toate rolurile principale ale marelui repertoriu clasic precum: Albrecht în „Giselle”, Sigfrido în „Lacul lebedelor”, Basilio și sabia în „Don Quijote ", Prințul Désiré în „Frumoasa din Pădurea adormită ", Franz în " Coppelia ", Gustav în" Cenușăreasa ", Colin în" La Fille Mal Gardée ", și altele. Și, de asemenea, ca partener al Aliciei Alonso în alte balete precum „Edipus Rey”, „Poema del Fuego” și „Poema del Amor y del Mar” de Alberto Méndez cu Rudolf Nureyev.

Printre marile teatre unde a dansat se numără: Gran Teatro García Lorca (Cuba), Opera de Paris (Franța), Liceo de Barcelona (Spania), Teatrul Bolshoi (Rusia), Teatrul Arriaga din Bilbao (Spania), Sala Regală a Festivalului din Londra (Anglia), The King Theatre Edinburgh, Victoria Theatre din Melbourne (Australia), NHK Hall din Tokyo (Japonia), Opera din Budapesta (Ungaria), Memorial Opera din San Francisco (SUA), Teatro Albeniz din Madrid (Spania), Teatro Bellas Artes (Mexic), Teatro Maestranza de Sevilla (Spania), San Carlos de Nápoles (Italia), Teatrul Municipal Rio de Janeiro (Brazilia), Jackie Gleason Theatre, Miami (SUA) și multe altele.

De-a lungul cariei sale ca Maître de Ballet sau asistent coregraf a lucrat cu marii balerini cum ar fi: Olesia Novikova și Friedeman Vogel, Svetlana Zakarova, Roberto Bolle, Olesia Novikova și Leonid Sarafanov, Natalia Osipova, Petra Conti, Lusymay Di Stefano, Roberto Bolle, Massimo Murru, Ivan Vasiliev, Claudio Coviello, Mick Zeni, Nino Sutera, Eris Nezha, Aurélie Dupont, Hervé Moreau, Hector Berlioz și mulți alții.

Asociația pentru Sport și Integrare Socială MAPAMOND

  Doneaza!